КУШВП ЖКГ "Драгічынская ЖКГ"
АФІЦЫЙНЫ САЙТ
Правы спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг рэгламентуюцца Законам Республии Беларусь ад 16 ліпеня 2008 г. № 405-3 «Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг».
Парадак разгляду заявак і пісьмовых прэтэнзій спажыўцоў можна паглядзець тут
1. Правы спажыўцоў паслуг
Спажывец камунальных паслуг мае права на:
Задавальненне патрэб і запатрабаванняў у камунальных паслугах;
Атрыманне інфармацыі пра выканаўцаў і аказваемых ім камунальных паслугах;
Выбар на конкурснай аснове выканаўцы жыллёва-камунальных паслуг;
Належнае якасць атрымліваюцца паслуг ЖКГ;
Бяспеку якія прадстаўляюцца жыллёва-камунальныя паслугі;
Асвета і інфарматызацыю ў сферы абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг;
Пакрыццё часткі або цалкам страт, шкоды, прычыненых жыцця, здароўю і (або) маёмасці з прычыны неаказання або няпоўнага аказання камунальных паслуг выканаўцам альбо аказання жыллёва-камунальныя паслугі з недахопамі;
Дзяржаўную, у тым ліку і судовую, абарону сваіх правоў.
2. Камунальныя паслугі — на падставе дагавораў
Аказанне жыллёва-камунальных паслуг можа быць прадастаўлена не толькі 1, але і некалькімі дамовамі.
Грунтуючыся на дагаворы па аказанні паслуг ЖКГ, дагавораў бытавога падраду і іншых відаў дагавораў адпаведных грамадзянскім заканадаўствам спажывец павінен атрымліваць асноўныя віды жыллёва-камунальныя паслугі:
Газазабеспячэнне, электразабеспячэнне і цеплазабеспячэнне;
Капітальны рамонт жылога дома;
Вываз цвёрдых камунальных адходаў, іх абясшкоджванне і перапрацоўку;
Тых. абслугоўванне шматкватэрнага жылога дома;
Забеспячэнне бесперабойнай працы ліфтаў;
Пастаяннае водазабеспячэнне, водаадвядзенне з кватэры, аднакватэрнага, блакаванага жылога дома;
Водазабеспячэнне з водаразборнай калонкі;
Вываз ад аднакватэрных жылых дамоў цвёрдых камунальных адходаў і іх абясшкоджванне.
Калі спажывец адмаўляецца заключаць дамову па аказанні егму асноўных жыллёва-камунальныя паслугі, гэта не дае яму магчымасць вызваліцца ад унясення платы за паслугі, якія былі фактычна аказаны. На падставе дагавора з спажыўцом яму могуць быць аказаны іншыя жыллёва-камунальныя паслугі.
3. Правы і абавязкі выканаўцы па дагаворы на аказанне ЖКП
ВЫКАНАЎЦА КАМУНАЛЬНЫХ ПАСЛУГ МАЕ ПРАВА:
Патрабаваць ад спажыўца выразнага захавання заканадаўчых нормаў і ўмоў заключанага дагавора на аказанне жыллёва-камунальныя паслугі;
У выпадках неабходнасці (у парадку, вызначаным заканадаўчымі актамі), забяспечыць доступу ў жылыя памяшканні і на зямельныя ўчасткі;
Зыходзячы з інфармацыі ў Жыллёвым кодэксе доступ у займаныя спажыўцом жылыя памяшканні павінен быць прадастаўлены выканаўцу ў такіх выпадках:
Для праверкі дадзенага памяшкання на адпаведнасць санітарна-тэхнічным нормам;
Для агляду памяшканняў і ў выпадку неабходнасці правядзення рамонтных работ;
Для зняцця паказанняў індывідуальных прыбораў уліку вады, газу, цяпла і электраэнергіі;
Для прыпынення забеспячэння некаторымі відамі камунальных паслуг, калі спажывец на працягу не менш двух разліковых перыядаў назапашвае запазычанасць па аплаце жыллёва-камунальныя паслугі; работнік арганізацыі ЖКГ мае права прыйсці ў жылое памяшканне неплацельшчыка і адключыць некаторыя з відаў жыллёва-камунальных паслуг (часцей за ўсё, гэта святло і вада).
Доступ у жылыя памяшканні спажыўца павінен быць прадастаўлены па дамоўленасці арганізацыі ЖКГ з уласнікам або наймальнікам. У сваю чаргу арганізацыя ЖКГ павінна загадзя папярэдзіць, у які дзень і ў які час павінен быць прадастаўлены доступ у кватэру. Выключэннем можа з'яўляцца аварыйная сітуацыя.
ВЫКАНАЎЦА ЖЫЛЛЁВА-КАМУНАЛЬНЫЯ ПАСЛУГІ АБАВЯЗАНЫ:
Падрыхтаваць і заключыць з спажыўцом паслуг дагавор на аказанне асноўных жыллёва-камунальных паслуг; забяспечваць бесперабойнае і своечасовае прадастаўленне паслуг ЖКГ належнага якасці;
своечасова і за свой кошт ліквідаваць недахопы ў працы па прадастаўленні жыллёва-камунальных паслуг, калі яны паўсталі па віне выканаўцы.
4. Правы і абавязкі спажыўца па дамове на аказанне ЖКП
СПАЖЫВЕЦ КАМУНАЛЬНЫХ ПАСЛУГ МАЕ ПРАВА:
Патрабаваць своечасовага і ў поўным аб'ёме прадастаўлення яму жыллёва-камунальныя паслугі належнага якасці;
Патрабаваць ад выканаўцы выконваць заканадаўства Беларусі і ўмоў заключанага дагавора на аказанне жыллёва-камунальныя паслугі;
У выпадках і парадку, устаноўленых Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь калі ён мае на гэта права, патрабаваць пераліку платы за камунальныя паслугі.
Пераразлік платы за паслугі ЖКГ, якія ўваходзяць у склад асноўных камунальных паслуг, вырабляецца калі яны былі аказаны з недахопамі:
Калі устаноўленым санітарна-гігіенічным нормам не адпавядае якасць пітной вады для канкрэтных сістэм водазабеспячэння. Пры гэтым ўмове памер аплаты за якія прадстаўляюцца паслугі халоднага водазабеспячэння скароціцца на 10 адсоткаў на перыяд аказання гэтай паслугі з недахопамі;
Пры ўмове, што тэмпература паступаемай гарачай вады ніжэй за 60 °С — для адкрытых сістэм цэнтралізаванага цеплазабеспячэння, менш за 50 °С — для закрытых сістэм звыш трох сутак запар. За кожны 1 °С , на які знізілася тэмпература гарачай вады, кошт аплаты за падагрэў вады скарачаецца на 2,5 працэнтнага пункта на перыяд прадастаўлення паслугі з недахопамі;
Ва ўмовах адключэнні ўзроўню напружання, адхіленні частоты электрычнай энергіі ад дзеючых стандартаў. У такой сітуацыі сума аплаты за паслугі электразабеспячэння паменшыцца на 0,15 % за кожны гадзіну забеспячэння спажыўца такой паслугай з недахопамі;
Калі тэмпература паветра ў кватэры ці ў адным жылым памяшканні даўжэй адных сутак трымаецца на адзнацы менш за +18 °С. У гэтым выпадку сума аплаты за ацяпленне скароціцца з улікам недапастаўлены аб'ёму цяпла, разлічанага ў парадку, вызначаным Міністэрствам жыллёва-камунальнай гаспадаркі.
Калі паслугі па тэхнічным абслугоўванні аднакватэрнага або шматкватэрнага жылога дома прадастаўляюцца з недахопамі (не ў адпаведнасці з патрабаваннямі тэхнічных нарматыўных прававых актаў), пераразлік сумы аплаты за камунальныя паслугі вырабляецца зыходзячы з ўдзельнай вагі кошту адпаведнай паслугі або працы, у складзе штомесячнай платы за тэхнічнае абслугоўванне жылога дома, колькасці поўных каляндарных дзён парушэнні і колькасці каляндарных дзён у месяцы. Парадак разліку ўдзельнай вагі кошту асобнай паслугі або працы, якая ўваходзіць у пералік паслуг і работ па тэхнічным абслугоўванні жылога дома, устанаўліваецца Міністэрствам жыллёва-камунальнай гаспадаркі.
СПАЖЫВЕЦ КАМУНАЛЬНЫХ ПАСЛУГ АБАВЯЗАНЫ:
Заключыць з выканаўцам, абраным на конкурснай аснове дагавор на аказанне паслуг ЖКГ;
Своечасова і пісьменна прымаць меры па ліквідацыі выяўленых непаладак, звязаных з атрыманнем жыллёва-камунальных паслуг, якія ўзнікаюць па віне спажыўца;
Забяспечыць цэласнасць і добрасумленную захаванасць прыбораў уліку, якія знаходзяцца ў яго жылым памяшканні (одноквартирном жылым доме);
Своечасова і ў поўным аб'ёме аплачваць камунальныя паслугі ў тэрміны, якія ўстаноўлены заканадаўствам і (або) дагаворам;
Пускаць у жылыя памяшканні, на зямельныя ўчасткі сотредников выканаўцы (арганізацыі ЖКГ) у выпадках і парадку, якія вызначаны заканадаўчымі актамі;
Выконваць патрабаванні і нормы заканадаўства, не дапускаць парушэння правоў і законных інтарэсаў іншых спажыўцоў.
Крыніца: http://gkx.by/baza-znanij/normativno-pravovye-dokumenty/prava-potrebitelej-zhku
Пачынальна са 2 студзеня 2023 г. падача электронных зваротаў ажыццяўляецца пасродкам дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (https://обращения.бел).
У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» ад 18.07.2011 № 300-З (далей - Закон), (са зменамі і дапаўненнямі, актуальныя з 23 студзеня 2016 г.) электронныя звароты падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных артыкулам 25 «Разгляд электронных зваротаў» Закона.
Патрабаванні, што прад'яўляюцца да электронных зваротах, устаноўлены пунктам 1, абзацамі другім-чацвёртым пункта 2 альбо абзацамі другім-пятым пункта 3 артыкула 12 Закона (размешчаны ніжэй).
Да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Пры незахаванні устаноўленых патрабаванняў, Ваша электроннае зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 Закона.
Таксама ў Вашым звароце павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках яго папярэдняга разгляду (калі звяртаўся раней) з дадаткам (пры наяўнасці) пацвярджаюць гэту інфармацыю.
У выпадку, калі Вы хочаце атрымаць пісьмовы адказ на свой электронны зварот на папяровым носьбіце на Ваш паштовую адрас, Вы павінны паведаміць аб гэтым у сваім электронным звароце.
У выпадку, калі паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа альбо асобы, ўпаўнаважанага iм падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.
Дадатковыя дакументы і (або) звесткі (дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў, дакументы аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншыя дакументы і (або) звесткі, неабходныя для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце, неабходна прадстаўляць у форме файлаў, прымацаваных да электроннага звароту.
У адпаведнасці з артыкулам 7 Закона Вы маеце права: адклікаць сваю электронны зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы пісьмовай заявы або напрамкі заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім было накіравана электронны зварот. У адпаведнасці з артыкулам 20 Закона Вы маеце права: абскардзіць ва ўстаноўленым парадку ў вышэйстаячую арганізацыю адказ на Ваш зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці. Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю можа быць абскарджаны Вамі ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Для накіравання Вашага электроннага звароту Вам неабходна запоўніць наступную форму.
Пачынальна са 2 студзеня 2023 г. падача электронных зваротаў ажыццяўляецца пасродкам дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (https://обращения.бел).
У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» ад 18.07.2011 № 300-З (далей – Закон), (з зменамі і дапаўненнямі, актуальныя з 23 студзеня 2016 г.) электронныя звароты падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных артыкулам 25 «Разгляд электронных зваротаў» Закона.
Патрабаванні, што прад'яўляюцца да электронных зваротаў, устаноўлены пунктам 1, абзацамі другім-чацвёртым пункта 2 або абзацамі другім-пятым пункта 3 артыкула 12 Закона (размешчаны ніжэй).
1. Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.
2. Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
выклад сутнасці звароту;
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы,
упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераную пячаткай юрыдычнай асобы.
Да электронных зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца
электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Пры парушэнні ўстаноўленых патрабаванняў, Ваш электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці ў парадку, устаноўленым пунктам 4 артыкула 15 Закона.
Таксама ў Вашым звароце павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках папярэдняга разгляду (калі звяртаўся раней) з дадаткам (пры наяўнасці) якія пацвярджаюць гэтую інфармацыю дакументаў.
У выпадку, калі Вы хочаце атрымаць пісьмовы адказ на свой электронны зварот на папяровым носьбіце на Ваш паштовы адрас, Вы павінны паведаміць аб гэтым у сваім электронным звароце.
У выпадку, калі якія паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў маюць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа або асобы, ўпаўнаважанага ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам.
Дадатковыя дакументы і (або) звесткі (дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікаў, дакументы аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншыя дакументы і (або) звесткі, неабходныя для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце, неабходна прадстаўляць у форме файлаў, прымацаваных да электроннага звароту.
У адпаведнасці з артыкулам 7 Закона Вы маеце права: адклікаць свой электронны зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы пісьмовай заявы альбо напрамкі заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот. У адпаведнасці з артыкулам 20 Закону Вы маеце права абскардзіць ва ўстаноўленым парадку ў вышэйстаячую арганізацыю адказ на Ваш зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці. Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю можа быць абскарджаны Вамі ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Кантакты
КУШВП ЖКХ "Дрогичинская ЖКХ"
,
: ,
:
:
: , , +
: : - -, -
drgjkh@brest.by.
Кто на сайте
Зараз на сайце 59 гасцей і ніводнага зарэгістраванага